نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

به گزارش بخش علمی سلامت نیوز: اشعه خورشيد، باد و سرما و رطوبت كم، باعث خشكي لبها مي شود.

به نقل از پايگاه خبري الرياض: تحقيقات نشان مي دهد كه افراديكه از راه دهان تنفس مي كنند و يا برخي غذاها و لوازم آرايش، ازديگر عوامل پديد آورنده خشكي لبهاست.
بنابراين گزارش: افراديكه چنين مشكلي دارند مي توانند از وازلين به طور مرتب استفاده كرده و يا از كرم هاي كورتزون استفاده كنند.



:: موضوعات مرتبط: عارضه خشكي لبها چیست ودرمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 210
|
تعداد امتیازدهندگان : 66
|
مجموع امتیاز : 66
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

سرماخوردگي و آنفلوآنزا در روزهاي اول بيماري علائم مشابهي را ايجاد مي‌كنند اما آنفلوآنزا ماهيتي متفاوت با سرماخوردگي دارد.

به گزارش سلامت نیوز،دكتر ايرج خسرونيا، رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: معمولا سرماخوردگي بعد از يك تا دو روز استراحت و خوردن نوشيدني‌هاي گرم بهبود مي يابد، اما بيماري آنفلوآنزا ممكن است ريه و سيستم عصبي را درگير كرده و باعث ايجاد عارضه‌هاي ريوي نظير عفونت و همچنين ورم مغزي شود.
وي گفت: معمولا روزهاي اول تفاوتي بين بيماري سرماخوردگي و آنفلوآنزا وجود ندارد، اما چند روز پس از بيماري به علت بدحالي بيمار و درگير شدن ريه، بيماري آنفلوآنزا قابل تشخيص خواهد بود.
دكتر خسرونيا تأكيد كرد: آنفلوآنزا درمان خاصي ندارد و فقط با استراحت بهبود مي يابد اما در نوع شديد آن ممكن است بيمار در بيمارستان بستري شود.



:: موضوعات مرتبط: آنفلوآنزا، سرماخوردگي نيست , ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 214
|
تعداد امتیازدهندگان : 70
|
مجموع امتیاز : 70
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

جنون، شكل پیشرفته عصبانیت است.هراس بی جهت مانند ترس است، حالتی كه در آن ما حتی فاقد كنترل رفتار و دنیای اطرافمان هستیم.تنفر حالت شرطی بسیار بدی از یك فرد است كه در فكر ما به وجود می آید، از تماس با او اجتناب می كنیم و ممكن است بدترین چیزها را برای او آرزو كنیم، شاید حتی امیدوار باشیم كه او مصیبتی را تجربه كند. هر سه هیجانی كه در اینجا نام برده شد، هركدام به شكلی است كه در اینجا آنها را به طور ساده عصبانیت خواهیم نامید.

هیجانات ثانویه ای در حواس ما وجود دارند كه از هیجانات دیگر ناشی می شوند، از قبیل: آسیب دیدن، ترس، گناه، ظلم، یأس و غیره.به طور كلی ما توسط دو باور كنترل می شویم :

1 - ما باور داریم كه باید بعضی چیزها را داشته باشیم كه دیگران مانع از این شده اند كه ما آنها را داشته باشیم. این موارد می تواند چیزهایی مانند: خواب، غذا، پناهگاه، آسودگی فكر، همسر یا اشخاص دیگری كه ما به آنها وابسته هستیم باشد.


بعضی از عصبانیت هایی كه ما نسبت به دیگران داریم واقعاً یك فرافكنی از احساس عصبانیت نسبت به خودمان است. اگر ما بتوانیم در آن موقعیت ها خودمان را درك كنیم و بپذیریم، ممكن است دیگران را هم درك كنیم و بپذیریم.
2 - ما باور داریم شخصی كه ما درباره او احساس عصبانیت داریم مسئول این ماجراست، برای این كه ما این گونه درك می كنیم. ما باور داریم كه اگر آن فرد نبود، ما بدبخت نبودیم؛ آن مرد یا زن مسئول درد و بدبختی ماست. عصبانیت همچنین می تواند شروعی باشد كه دلالت دارد بر تغییر اساسی در یك فرد یا حتی در تمامی یك جامعه. عصبانیت می تواند منبعی از انرژی باشد كه صرف تبدیل شدن به سوی اتفاقات غیرعادلانه و منفی اطراف ما می شود. با فهمیدن، شناختن، بیان كردن و شرح دادن بسیاری از نیازهای ابتدایی مان قبل از عصبانیت، می توانیم قدرت و عزت نفس خودمان را به دست آوریم. نیاز ما با عصبانی شدن نسبت به دیگران، برآورده نمی شود. ما می توانیم یاد بگیریم كه این انرژی را به طرق غیر خشن اظهار كنیم. تكنیك های گوناگونی برای تخلیه هیجانی این انرژی وجود دارد كه به هیچ وجه به طرف دیگران صورت نمی گیرد. همچنین مواردی وجود دارد كه ما به منظور گرفتن نتیجه به عنوان این كه مسئول هستیم ممكن است نیاز به اظهار عصبانیت داشته باشیم. می توانیم این كار را بدون این كه دیگران را فریب دهیم یا به آنها آسیب برسانیم انجام دهیم. تنفر از دیگران براساس ضعف و تا حدودی جبران قابلیت ها است. یك شخص قوی به ندرت متنفر می شود.

ما عصبانیت خودمان را تا اندازه ای تشخیص می دهیم، بیان می كنیم ، راه های غیر مضر ابراز آن را شرح می دهیم، و انرژی آن را در جهت مثبت، به سوی قدرتمند شدن خودمان و تغییر اجتماعی متمركز می كنیم.


فهرستی از بعضی از علل رایج عصبانیت نسبت به دیگران، می تواند بدین ترتیب باشد :

1 - وقتی دیگران كاری را انجام می دهند كه موافق نظر ما نیست .

2 - وقتی دیگران ما را درك نمی كنند.

3 - وقتی دیگران مانع از ارضای نیازهای ما می شوند (یك نیاز می تواند روان شناختی باشد از قبیل نیاز به مورد قبول دیگران قرار گرفتن، مورد احترام دیگران بودن، یا داشتن عزت نفس )

4 - وقتی دیگران به ما احترام نمی گذارند.

5 - وقتی دیگران فكر می كنند كه برتر از ما هستند.

6 - وقتی دیگران سعی در كنترل یا سرکوبی ما دارند.

7 - وقتی دیگران ما را مورد انتقاد قرار می دهند.

8 - وقتی به ما دروغ می گویند یا درباره زندگی خصوصی ما صحبت می كنند.

9 - زمانی كه دیگران ما را اذیت می كنند یا شخصی بر روی كارهای ما دقیق می شود.

10 - وقتی دیگران مقاصد شر یا انگیزه های پنهانی دارند.

11 - وقتی دیگران منفی نگر هستند، شكایت می كنند، ناله می كنند، انتقاد می كنند.

12 - زمانی كه بعضی از افراد فكر می كنند بیشتر از همه می دانند.

13 - وقتی بدون این كه بپرسیم به ما اطلاعات می دهند.

14 - وقتی افراد نقش قربانی یا بدبخت را بازی می كنند و می خواهند به آنها توجه شود.

15 - زمانی كه دیگران برای مراقبت از خودشان پرستار نمی گیرند یا محموله و بار خودشان را حمل نمی كنند.

16 - وقتی افراد زیاد اشتباه می كنند.

17 - زمانی كه افراد به قولشان یا قرار ملاقات توجه نمی كنند.

18 - وقتی دیگران ضعیف و وابسته هستند.

19 - هر وقت سایرین خودپسندانه عمل می كنند و نسبت به نیازهای ما بی اعتنایی می كنند.

20 - هنگامی كه دیگران از ما یا سایرین استفاده می كنند.

21 - وقتی دیگران سرد و غیر حساس هستند.

22 - زمانی كه افراد نسبت به دنیای اطرافشان یا تعهدات خود احساس مسئولیت نمی كنند.

23 - وقتی دیگران تنبلی می كنند.

24 - زمانی كه نیازهای ما را نادیده می گیرند.

25 - وقتی دیگران ما را نادیده می گیرند و سایر دلایل دیگر.


جالب توجه خواهد بود كه در برابر رفتار كردن طبق این موارد از اول تا آخر در این فهرست كلمه «من» را جایگزین كلمه «دیگران» نماییم.

وقتی ما از دست خودمان عصبانی هستیم می توانیم برای خاتمه دادن به آن، تغییرات مشابهی را در عبارتمان ایجاد كنیم. این تجربه ممكن است فاش كند كه بعضی از عصبانیت هایی كه ما نسبت به دیگران داریم واقعاً یك فرافكنی از احساس عصبانیت نسبت به خودمان است. اگر ما بتوانیم در آن موقعیت ها خودمان را درك كنیم و بپذیریم، ممكن است دیگران را هم درك كنیم و بپذیریم.اعمال مثبتی را كه پیش از عصبانیت یا تنفر می توانیم انجام دهیم عبارت اند از :

1 - آیا ما می توانیم شخص دیگری بشویم؟ ویژگی های منفی و ضعف ها را بشناسیم. همه ما عیوبی داریم و لحظاتی وجود دارد كه ما به دیگران احترام نمی گذاریم و آنها را دوست نداریم.

2 - اگر ما اعتقاد داشته باشیم كه اتفاقات تصادفاً رخ می دهند و این كه آنچه را در هر لحظه برای روند ترقی خود نیاز داریم به درستی در زندگی معین كنیم، قادر خواهیم بود مسئولیت آنچه را كه اتفاق می افتد بر عهده بگیریم و دیگران را مقصر ندانیم.


عصبانیت می تواند منبعی از انرژی باشد كه صرف تبدیل شدن به سوی اتفاقات غیرعادلانه و منفی اطراف ما می شود. با فهمیدن، شناختن، بیان كردن و شرح دادن بسیاری از نیازهای ابتدایی مان قبل از عصبانیت، می توانیم قدرت و عزت نفس خودمان را به دست آوریم. نیاز ما با عصبانی شدن نسبت به دیگران، برآورده نمی شود. ما می توانیم یاد بگیریم كه این انرژی را به طرق غیر خشن اظهار كنیم.
3 - ما نیاز به درك این مطلب داریم كه تنها خالق حقیقت خودمان هستیم و این كه مجذوب زندگی هستیم و دیگران با آنچه كه ما در درون خودمان احساس و فكر می كنیم و با آنچه ما یاد می گیریم هیچ شباهتی ندارند.

4 - ما می توانیم انرژی خود را به سوی تغییر دادن یا خنثی كردن آنچه كه ما را عصبانی می سازد هدایت كنیم.

5 - ما می توانیم ویژگی های منفی و ضعف هایمان را بشناسیم و بفهمیم و بنابراین درک بهتری از دیگران داشته باشیم.

6 - ما می توانیم بخشیدن را یاد بگیریم و دیگران و خودمان را به صورتی كه هستیم دوست داشته باشیم.



:: موضوعات مرتبط: عصبانیت و راه حل آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 189
|
تعداد امتیازدهندگان : 62
|
مجموع امتیاز : 62
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥


 

۱ - عدم مصرف صبحانه : افرادي که صبحانه نمي خورند سطح قندخون پائين تري خواهند داشت ، اين مسئله منجر به نرسيدن مقدار کافي مواد غذائي به مغز و در نتيجه دژنراسيون ( تحليل بافت ) مغز خواهد شد .

۲ - پرخوري : پرخوري باعث سفتي شريانهاي مغزي و در نتيجه منجر به کاهش قدرت مغز مي شود .

۳ - دخانيات : مصرف دخانيات باعث چروکيدگي متعدد مغز و در نتيجه بيماري آلزايمر مي شود .

۴ - مصرف زياد قند : مصرف زياد قند مي تواند باعث تداخل در جذب پروتئين ها و ساير مواد غذائي و در نتيجه سوء تغذيه شده و باعث اختلال در تکامل مغز شود .

۵ - آلودگي هوا : مغز بزرگترين عضو مصرف کننده اکسيژن در بدن ما است . هواي استنشاقي آلوده باعث کاهش اکسيژن رساني به مغز و در نتيجه کاهش کارائي مغز خواهد شد .

۶ - کم خوابي : خواب به مغز ما اجازه استراحت مي دهد . محروميت از خواب به مدت طولاني باعث تسريع مرگ سلولهاي مغزي مي شود .

۷ - پوشاندن سر هنگام خواب : خوابيدن با سر پوشيده باعث افزايش غلظت دي اکسيدکرين و کاهش غلظت اکسيژن شده که مي تواند منجر به اثرات مخرب مغزي شود .

۸ - کارکردن سخت فکري در طي بيماريها : کار فکري زياد يا مطالعه در هنگام بيماري منجر به کاهش کارائي مغز و افزايش صدمه به مغز مي شود .

۹ - فقدان تحريک فکري : تفکر بهترين راه تمرين مغز است . فقدان فعاليت فکري مي تواند باعث چروکيدگي مغز شود .

۱۰ - بندرت صحبت کردن : مکالمه هوشمندانه باعث تسريع کارائي مغز مي شود .




:: موضوعات مرتبط: ده عادت مهم مخرب مغز , ,
:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 199
|
تعداد امتیازدهندگان : 66
|
مجموع امتیاز : 66
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥


 

بعد از استفاده از نرم كننده ، موهايتان را با آب سرد آبكشي كنيد تا باقيمانده آن از سرتان پاك شود، در عين حال موهايتان نرم و براق باقي بماند .
* براي درخشندگي موها، متخصصين، آبكشي مو با سركه سيب به طور هفتگي را توصيه مي كنند. بدين صورت كه هفته اي يك بار موهايتان را پس از شستشو با شامپو با سركه سيب آبكشي كنيد، و سپس دوباره با شامپو بشوييد .
* موهاي وز و خشك را با شامپوها و نرم كننده هايي كه داراي ويتامين ٍE ، گياه آلو و راوپانتول هستند، بشوييد تا رطوبت آنها حفظ شود.
* براي باز كردن گره هاي مو از شانه هايي با دندانه هاي درشت استفاده كنيد. ابتدا قسمت پاييني مو را كمي شانه كنيد و به تدريج به ريشه مو برسيد. بدين شكل علاوه بر باز شدن گره ها به مو آسيبي نمي رسد.
* قبل از استفاده از بيگودي يا دستگاه هاي صاف كننده مو، حتماً مو را كاملاً خشك كنيد تا به مو آسيب نرسد.
* هرگز از درجه تند و گرم سشوار براي حالت دادن به مو استفاده نكنيد. هميشه از درجه متوسط آن استفاده كنيد و در انتها مقداري باد سرد به موهايتان بدهيد تا درخشندگي و حالت مو حفظ شود.
* اگر موهايتان چرب است، مي توانيد با گذاشتن كف شامپو به مدت چند دقيقه روي موها اين عارضه را در مدت زمان طولاني برطرف كنيد، استفاده از شامپوهاي مخصوص موي چرب نيز مناسب است. به ياد داشته باشيد موي چرب را نبايد بيشتر از دوبار در هفته بشوييد و در ضمن آب ولرم براي شستشوي موي چرب استفاده كنيد، نه آب داغ. .
* استفاده از سشوار به طور مداوم به موها آسيب جدي مي رساند، شما مي توانيد با اصلاح و كوتاه كردن نوك موها، هر ۶ تا ۸ هفته به موهايتان تازگي و شادابي را هديه كنيد.
* اغلب موهاي صاف و لخت زود چرب شده و حالت خود را از دست مي دهند. براي اين كه بتوانيد به طور موقت و تا حمام بعدي اين حالت را از بين ببريد، مقداري پودر بچه روي موها بپاشيد و سريع موها را شانه كنيد.
- از برس مويي براي شانه كردن موهايتان استفاده كنيد، چون نه به موهاي شما آسيب مي رساند و نه باعث تجمع چربي در ريشه مي شود و با استفاده از اين برس چربي به طور متوازن در تمام طول ساقه مو پخش مي شود.
- براي صاف كردن موها و جلوگيري از وز كردن مو هنگام سشوار، حتماً از دهانه سشوار استفاده كنيد، چون باعث مي شود كه باد گرم حقيقي به قسمت مورد نظر بخورد و ديگر قسمت ها را وز نكند.
- براي موهاي بسيار فر و وز، فرآورده هاي ضد وز به شكل لوسيون موسوم در بازار موجود است. مي توانيد قبل و بعد از سشوار، از اين لوسيون به موهايتان بماليد تا وز نكند.
- اشعه مضر آفتاب، رنگ موها را تغيير مي دهد. بدين منظور بدون سرپوش مثل روسري يا كلاه زير نور آفتاب قرار نگيرند در كنار دريا يا استخر هم از كلاه شنا استفاده كنيد. همچنين مي توانيد در تابستان از شامپوهايي كه در مقابل اشعه نور آفتاب مقاوم هستند، استفاده كنيد.
- مو مثل اسفنج مي ماند و هر چيز خارجي كه با سر تماس پيدا كند مثل كلر را به خود مي كشد. پس قبل از شيرجه زدن در آب استخر، موهايتان را خيس كنيد و كمي نرم كننده براي محافظت به ساقه مو بماليد.
- هميشه بعد از شنا موهايتان را بشوييد تا باقيمانده كلر يا نمك از موهايتان پاك شود.
- فرو صاف كردن مو به صورت متناوب به مو صدمه مي زند سبكي را كه مي پسنديد (مثل صاف يا فر) انتخاب كنيد و دست كم شش ماه در يك سبك باقي بمانيد .
- براي كاهش مضرات رنگ و فر مش قبل از رفتن به آرايشگاه، به حمام برويد و موهايتان را با مقدار زيادي نرم كننده براي محافظت مو بشوييد.
- براي موهاي فر و وز، استفاده از شامپوهاي تهيه شده از روغن هاي طبيعي مثل روغن زيتون و نارگيل بسيار مناسب است.
- اگر موهايتان نازك و كم شده باشد، هر شب با يك برس مويي با دندانه هاي درشت به آرامي شانه كنيد. با اين كار جريان خون در اطراف پياز مو جريان پيدا مي كند و رشد مو تحريك و تسريع مي شود. -اگر موهايتان كم پشت است، با شانه كردن آن به روش عكس يعني از ريشه به ساقه، مي توانيد حجم مو را زياد كنيد.
- براي حجم بخشيدن به موهاي نازك، مي توانيد از شامپوهاي حجم دهنده استفاده كنيد.
- به موهايتان كمي استراحت دهيد. مرتب آن را سشوار نكشيد يا فرآورده هايي مثل ژل يا موس سنگين نكنيد.
- هميشه هنگام استفاده از ژل يا كرم مو از مقدار كم شروع كنيد و موهايتان را بيش از اندازه لازم به اين مواد آغشته نكنيد. اگر كم بود، باز جاي اضافه كردن هست.
- از نگراني بپرهيزيد، استرس و نگراني باعث ريزش مو مي شود، پس به خاطر موهايتان هم شده آرام باشيد.
- براي جلوگيري از وز كردن و خشك شدن موها كه در اثر سرماي زمستان و استفاده بيش از حد از سشوار ايجاد مي شود، هر هفته از ماسك رطوبت دهنده مو استفاده كنيد و از نرم كننده هاي قوي تر پس از شامپو مصرف كنيد.
- حتماً قبل از گذاشتن روسري يا كلاه، موهايتان را كاملاً خشك كنيد چون اگر موي شما زير روسري يا كلاه خشك شود، بسيار بد حالت خواهد شد.
- استفاده از ژل يا كرم حاوي سيليكون، باعث درخشندگي موهاي شما قبل از حالت دادن به آن مي شود.
- اگر از كوتاه كردن موهايتان مي ترسيد و نگرانيد كه به شما نيايد، آن را در چند مرحله كوتاه كنيد.
- موهاي صاف يا لخت را به شكل لايه لايه يا لير بزنيد تا كمي پف كند و حالت بگيرد.
- هر چقدر موهاي بلند شما زيبا باشد، بايد كه آن را كوتاه تر از حد كمرتان نگه داريد تا علاوه بر سلامت مو، سلامت جسم شما نيز تأمين شود.
- هرگز رنگ موهايتان را ناگهان و چند درجه تغيير ندهيد. شايد باور نكنيد، اما اين كار باعث سردرد شما خواهد شد. قبلاً اگر مي خواهيد موهايتان را بور كنيد، در چند مرحله اين كار را بكنيد. در اين صورت هم موهاي خوش رنگ تري خواهيد داشت و هم به موهايتان آسيب نمي رسد.
- اگر موهايتان تغيير كرده و زود چرب مي شود و خارش دارد، احتمالاً به خاطر نوع شامپويي است كه مصرف مي كنيد، بايد نوع شامپوي خود را عوض كنيد. گاهي تعويض و انتخاب شامپوي مناسب، عارضه را به كلي از بين مي برد. .
- زياد موها را هنگام شامپو چنگ نزنيد، چون غدد چربي را فعال كرده و باعث چرب شدن مو خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: رازهای داشتن موهاي زيبا , ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 220
|
تعداد امتیازدهندگان : 69
|
مجموع امتیاز : 69
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥


 

 

وضعیت آب و هوا از جنبه‌های مختلف بر رفتار انسان‌ها تاثیرگذار خواهد بود. اغلب ما انسان‌ها به طور ناخودآگاه نسبت به پیش‌بینی وضع آب و هوا کنجکاو هستیم و با توجه به آن درباره‌
همراه داشتن چتر برای رفتن به محل کارمان یا تماشای یک مسابقه ورزشی تصمیم‌گیری می‌کنیم. اما اگر تا به حال تنها به همین موضوع اکتفا کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که از این پس باید بیش از گذشته نسبت به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا که توسط رسانه‌ها اعلام می‌شود کنجکاو باشید، چرا که بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان داده است چگونگی وضعیت آب و هوا می‌تواند نقش بسیار مهمی بر شکل‌گیری احساسات و عواطف شما داشته باشد.

بدون تردید اخلاق و رفتار ما و برنامه‌ریزی برای سفر، رویدادهای ورزشی، کشت محصولات کشاورزی تامین‌کننده مواد غذایی مورد نیاز و حتی توانایی در شنیدن صداهای اطرافمان تحت‌تاثیر شرایط جوی متغیر خواهد بود. علاوه بر این سیستم ایمنی بدن انسان نیز با افزایش یا کاهش دما، بشدت متاثر خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت شرایط جوی نیز یکی از متغیرهای محیطی است که می‌تواند نقش مهمی در سلامت جسمانی و روانی ما انسان‌ها داشته باشد و این در حالی است که این موضوع تاکنون چندان مورد توجه محققان قرار نگرفته است.

بررسی‌های انجام‌شده توسط محققان در سطح جوامع مختلف نشان داده است که افزایش مدت زمان و شدت تابش نور آفتاب نقش بسیار مهمی در افزایش رضایتمندی افراد نسبت به محیط اطرافشان دارد. این در حالی است که اغلب افراد در روزهای ابری و بارانی احساس افسردگی و ناراحتی می‌کنند. بر این اساس محققان در تلاش هستند تا به علت اصلی شیوع افسردگی و بیماری‌هایی مانند آسم و سردرد شدید در میان افراد در روزهای سرد سال پی ببرند تا با استفاده از نتایج به دست آمده بتوانند تاثیر آب و هوا بر انسان‌ها را در ابعاد وسیع‌تری مورد بررسی قرار دهند. بسیاری از مردم نسبت به خطرات ناشی از افزایش دما و بویژه تاثیر قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید در افزایش خطر احتمال ابتلا به سرطان پوست آگاه هستند، اما کمتر به تاثیر افزایش دما در افزایش تعداد مبتلایان به سکته مغزی و حملات قلبی توجه کرده‌اند. در روزهای بارانی، ناراحتی‌های ناشی از رماتیسم و آسم به مراتب افزایش پیدا می‌کند. همچنین دوره‌های کوتاه‌مدت سرما، ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی در میان سالمندان را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. بنابراین می‌توان گفت وضعیت آب و هوا می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامت جسمی و روانی افراد داشته باشد. افسردگی در فصل زمستان یکی از بیماری‌های شایع در میان ساکنان شمال اروپاست که براساس بررسی‌های انجام‌شده توسط پزشکان بیش از 20‌درصد این افراد در روزهای زمستانی و سرد سال به آن مبتلا خواهند شد. همچنین بیش از 500 هزار نفر از مردم انگلیس نیز به سندروم اختلالات عاطفی فصلی مبتلا می‌شوند که ابرهای کم‌ارتفاع و شب‌های طولانی زمستانی در ایجاد آن نقش بسیار مهمی دارند. این افراد به علت تغییرات بیوشیمیایی ایجاد شده در مغز دچار افسردگی می‌شوند. آنها ساعات طولانی از شبانه‌روز را می‌خوابند، اما همواره احساس خستگی می‌کنند. همچنین افراد مبتلا به چنین اختلالاتی بسیار تحرک‌پذیر و زودرنج بوده و از انجام امور روزانه و برقراری روابط اجتماعی با دیگران ناتوان هستند. این در حالی است که با افزایش طول روز شدت بیماری کاهش یافته و حتی اگر آنها در روزهای زمستانی تنها دو ساعت زیر تابش نور مصنوعی قرار گیرند 80 درصد علائم بیماری بهبود می‌یابد.

نقش هر یک از متغیرها در رفتار

برای این‌که بتوانید متوجه تاثیر تغییرات آب و هوا بر خلق و‌خوی در رفتار انسان‌ها شوید، الزاما نباید یک روانپزشک باشید، چرا که تنها با نگاهی دقیق و موشکافانه نسبت به محیط اطراف خود می‌توانید براحتی شواهدی از آن را بیابید. همان‌طور که می‌دانید، حیوانات نیز اغلب نسبت به تغییرات آب و هوا که در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند. مطالعات انجام‌شده حاکی از آن‌ است که وقتی باد و باران تابستانی در راه است، زنبورها در نزدیکی کندو می‌مانند، پرندگان در نزدیکی سطح زمین پرواز می‌کنند و غذای بیشتری را برای خود ذخیره می‌کنند و حتی اغلب پرندگان پیش از این‌که باد و باران آغاز شود، محل امنی را برای پناه‌گرفتن پیدا می‌کنند و در آنجا مخفی می‌شوند.

با مساعد شدن شرایط جوی، فعالیت حیوانات شدت یافته و شما می‌توانید نظاره‌گر پرواز پرندگان در ارتفاعات باشید. وقتی بدن ما تحت تاثیر فشارهای محیطی اطراف مانند عوامل موثر در تغییرات آب و هوا قرار نگرفته باشد، از عملکرد مناسب‌تری برخوردار خواهد بود. اما باید گفت که هر یک از این عوامل می‌تواند از تاثیرات منحصر به فردی برخوردار بوده و به‌گونه‌ای متفاوت رفتار ما را تحت‌الشعاع خود قرار دهد که در اینجا هر یک از آنها را به اختصار مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فشار هوا: فشار هوا دائم در حال نوسان است. محققان اوکراینی ثابت کرده‌اند که نوسانات جوی فشار هوا در فرکانس‌های پایین منجر به ایجاد اختلال در فعالیت‌های ذهنی خواهد شد که در نتیجه سبب کاهش تمرکز و همچنین کاهش عملکرد حافظه کوتاه‌مدت انسان می‌شود. بر این اساس اگر این‌بار با مشکل عدم تمرکز در حین انجام کاری مواجه شدید، می‌توانید فشار هوا را سرزنش کنید!

دما و رطوبت: به طور کلی بدن برای ایجاد گرمای مورد نیاز هنگام کاهش شدید و ناگهانی دمای هوا با کاهش دمای درونی بدن هنگام مواجه شدن با درجه حرارت‌های بالا در روزهای گرم و تابستانی با موانع و مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شود و به همین دلیل اغلب در چنین شرایطی میزان مرگ‌و‌میر در میان سالمندان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. در شرایطی که دمای بیش از 38 درجه سانتی‌گراد برای مدت زمانی بیشتر از یک هفته ادامه داشته باشد، میزان مرگ و میر افراد نیز تا 10 درصد افزایش خواهد یافت. جالب است بدانید در روزهایی که دمای هوا نسبت به شرایط پیش‌بینی شده برای یک دوره زمانی از سال افزایش پیدا می‌کند، میزان تحریک‌پذیری افراد نیز افزایش خواهد یافت که در نتیجه سبب رفتارها و واکنش‌های غیرعادی و غیرمنطقی از سوی افراد می‌شود. در بسیاری از شهرها در چنین شرایطی میزان خشونت در میان افراد در مقایسه با شرایط عادی افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس بررسی‌های انجام شده روزهای گرم و مرطوب، بیشترین تاثیر را بر اخلاق و رفتار انسان‌ها دارند که سبب بی‌خوابی، کاهش فعالیت‌های روزمره، ضعف هوشیاری، ایجاد اختلال در واکنش نسبت به محیط اطراف، تحریک‌پذیری و رخوت می‌شوند.

این در حالی است که در روزهای خنک‌تر که رطوبت هوا نیز کمتر باشد هوشیاری و فعالیت‌های روزانه افراد تشدید شده و افراد نسبت به دیگران خلق و خو و رفتار بهتری خواهند داشت.

تابش آفتاب: بدیهی است که اغلب در روزهای آفتابی احساس شادمانی می‌کنیم. روزهای آفتابی از محرک‌هایی با تاثیر مثبت به شمار می‌آیند و کاهش تابش نور آفتاب سبب ایجاد اختلالات عاطفی و احساسی خواهد شد. هیپوتالاموس بخشی از مغز است که نقش مهمی در کنترل اعمال حیاتی بدن دارد. این بخش از مغز توسط نور طبیعی از شبکیه چشم عبور می‌کند تحریک‌شده و اگر میزان نور ورودی به چشم کاهش پیدا کند، سرعت انجام اعمال حیاتی بدن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

از علائم ناشی از چنین اختلالاتی می‌توان به احساس خستگی در طول روز، پرخوری و رفتارهای پرخاشگرانه اشاره کرد.

باد: اغلب افراد نسبت به وزش باد احساس ناخوشایندی دارند. وزش دائمی باد یا وزش بادهای پر سروصدا، سبب افزایش خستگی و تحریک‌پذیری افراد می‌شود. اغلب از بادهای موسمی به عنوان بادهای ناخوشایند یاد می‌شود؛ چراکه وزش این نوع بادها معمولا سبب ایجاد اضطراب، فشارهای روانی، افسردگی و بی‌خوابی شبانه می‌شود. وقتی بادهای موسمی می‌وزند، دمای هوا در مدت زمانی کمتر از 2 ساعت، 15 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
وزش چنین بادهایی در مناطق کوهستانی سبب سقوط بهمن می‌شود. مطالعات انجام شده ارتباط میان وزش بادهای موسمی و افزایش تصادفات رانندگی و همچنین ارتکاب جرم و حتی اقدام به خودکشی در میان افراد را مورد تایید قرار داده است و به همین علت در اقدامات قانونی اغلب چنین عواملی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

اگرچه هنوز علت اصلی تاثیر وزش باد بر چنین رویدادهایی شناخته نشده است، اما بسیاری از محققان بر این باورند که بار الکتریکی هوا می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. وقتی افراد در معرض هوای دارای بار منفی قرار می‌گیرند، احساس رضایت و خشنودی می‌کنند و این در حالی است که بادهای گرم مانند بادهای موسمی دارای بار الکتریکی مثبت هستند. امروزه ساختمان‌های مسکونی و اداری به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر هوا نفوذناپذیر هستند. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی یون‌های منفی را از محیط خارج می‌کنند و فضای مناسبی رای برای جریان یافتن یون‌های مثبت در محیط اطراف ما به وجود می‌آورند که سبب بی‌حوصلگی ما می‌شود. از آنجا که امروزه به علت افزایش فشار کاری در خانه و محل کار کمتر وقت خود را در فضاهای باز سپری می‌کنیم، بنابراین سازگاری بدن در مقابل شرایط جوی و وضعیت آب و هوا نیز نسبت به گذشته به مراتب کاهش می‌یابد. اما اگر از این که معمولا پس از بارش باران از قدم زدن در هوای آزاد احساس آرامش می‌کنید، متعجب شده‌‌اید باید بدانید این پدیده روشی طبیعی برای تولید یون‌های مثبت در محیط است. بنابراین بهتر است پس از باران از منزل یا محل کار خود خارج شده و در چنین فضایی احساس رضایت و خشنودی را تجربه کنید.

انرژی نهفته در تابش نور آفتاب‌

به نظر می‌رسد آب و هوا عامل مهمی است که در زندگی همه موجودات ساکن زمین تاثیرگذار است. همچنین پدیده‌هایی را که در سطح زمین به وقوع می‌پیوندد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر این اساس می‌توان گفت آب و هوا نه‌تنها می‌تواند نقش موثری در روند انجام پدیده‌های طبیعی داشته باشد، بلکه می‌تواند سبب ایجاد اختلالاتی در آنها شود. وقتی قصد دارید تعطیلات را به سفر بروید، از این‌که هوا آفتابی باشد بسیار خوشحال خواهید شد.

وقتی شرایط جوی مساعد باشد، محیط اطراف ما مملو از انرژی، زیبایی و شادمانی خواهد بود. آب و هوا در حقیقت شامل مجموعه‌ای از عناصر مختلف مانند باد، باران یا برف است که می‌توانند نقش مهمی در تغییر آن داشته باشند. وزش باد از یک سو با به حرکت درآوردن آسیاب‌های بادی، الکتریسیته تولید می‌کند و از سوی دیگر سبب ویرانی و خرابی می‌شود. گاهی بعضی از مناطق زمین در معرض وزش بادهای موسمی یا طوفان‌های فصلی قرار می‌گیرند. چنین بادهایی اغلب با بارندگی‌های شدیدی همراه هستند که سبب وقوع سیل یا بلایای طبیعی دیگر می‌شوند. شاید شنیده باشید که برخی از افراد ادعا می‌کنند می‌توانند آفتابی بودن یا ابری بودن هوای ساعات آینده را از طریق تغییرات ایجاد شده در درونشان پیش‌بینی کنند. اگرچه ممکن است چنین ادعایی قدری عجیب به نظر برسد، اما مطالعات انجام شده توسط دانشمندان و محققان تاثیر تغییرات جوی بر واکنش‌های طبیعی بدن را مورد تایید قرار داده و به اثبات رسانده است. بر این اساس هرگونه تغییرات جزئی ایجاد شده در دما، فشار و رطوبت هوا می‌تواند سبب ایجاد تغییراتی در رفتار و شرایط جسمانی و روانی افراد شود. وقتی هوا ابری و بارانی است، بعضی از افراد احساس عصبانیت، ناراحتی یا خواب‌آلودگی می‌کنند، در حالی که وقتی هوا آفتابی است، احساس می‌کنیم سرشار از انرژی و شادابی هستیم. از آنجا که پیش از وزش باد یا بارش باران معمولا نوساناتی در فشار هوا ایجاد شده و سبب دردهای استخوانی می‌شود، بر این اساس می‌توان وقوع چنین پدیده‌هایی را پیش‌بینی کرد.

هواشناسی زیستی‌

با توجه به آنچه پیش از این گفته شد، می‌توان به این نتیجه رسید که تغییرات آب و هوایی می‌تواند بر تصمیم‌گیری افراد نیز تاثیرگذار باشد. همچنین بررسی تاریخ زندگی انسان‌ها در این کره خاکی نشان می‌دهد از گذشته‌های دور بین وضعیت آب و هوایی و شیوع برخی بیماری‌های خاص در سطح جامعه ارتباط مستقیمی وجود داشته است.
یکی از نشانه‌ها و علائمی که می‌تواند وجود چنین ارتباطی را به اثبات برساند، افزایش شمار مبتلایان به سرطان پوست در دوره‌هایی است که دمای هوا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، علاوه بر این احتمال مرگ و میر سالمندان در سرمای ناگهانی و زودگذر نیز می‌تواند نشان‌دهنده تاثیر شرایط جوی بر سلامت جسمانی افراد باشد.
این در حالی است که تا به امروز تاثیر تغییرات جوی بر خلق و خو، رفتار و آسایش و رفاه عمومی افراد کمتر مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت این موضوع مبحث علمی جدیدی به نام هواشناسی زیستی پایه‌گذاری شده است. این رشته علمی مجموعه‌ای است از قوانین و اصول پذیرفته شده در رشته‌های علمی مختلف بویژه هواشناسی، پزشکی و زیست‌شناسی. کناره‌گیری تدریجی انسان‌ها از طبیعت و شیوه‌‌های جدید زندگی و استفاده از امکانات مختلف مانند سیستم‌های تهویه هوا، دستگاه‌های تامین‌کننده رطوبت در محیط کار و محل زندگی و همچنین سیستم‌های گرمایشی، سبب افزایش تحریک‌پذیری انسان‌ها نسبت به محیط اطراف شده است بویژه اگر بدن به علت ابتلا به بیماری توانایی خود را از دست داده یا به علت افزایش سن با ضعف و ناتوانی مواجه شده باشد، آثار و پیامدهای نامطلوب ناشی از این تغییرات محسوس‌تر خواهد بود.

در هوای سرد رگ‌های خونی پوست بدن منقبض می‌شوند و در نتیجه قلب برای عبور خون از میان این رگ‌های باریک به نیروی بیشتری نیاز خواهد داشت. به عبارت دیگر در چنین شرایطی فشار وارد بر قلب افزایش خواهد یافت.
از سوی دیگر کاهش ناگهانی فشار هوا سبب انبساط هوا در حفره‌ها و فضاهای خالی بدن و همچنین سیالات غشایی می‌شود که سبب افزایش فشار بر بافت‌های ملتهب و آسیب‌دیده بدن در مفاصل و ماهیچه‌ها خواهد شد و به همین علت در چنین شرایطی اغلب احساس درد در عضو آسیب‌دیده افزایش می‌یابد. چنین پدیده‌ای را در طول پرواز هواپیما نیز تجربه می‌کنید. افرادی که نسبت به چنین تغییراتی حساسیت بیشتری داشته باشند، احساس دردی را تجربه می‌کنند که ناشی از تحریک‌ پایانه‌های عصبی است. از آنجا که جرم حجمی بافت‌های استخوانی و ماهیچه‌ای در مقایسه با هم متفاوت است، بنابراین میزان انبساط و انقباض ایجاد شده در این بافت‌ها در اثر تغییرات دما و رطوبت هوا نیز یکسان نخواهد بود. چنین عاملی سبب افزایش درد در مفاصل و عضلات ملتهب و آسیب دیده خواهد شد. اگرچه میزان مرگ و میر افراد در روزهای گرم نسبت به روزهای بسیار سرد بیشتر است، اما رطوبت در مقایسه با دیگر معیارهای سنجش وضعیت آب و هوا بیشترین تاثیر را بر مرگ و میر افراد دارد. با افزایش رطوبت هوا، توانایی بدن برای کاهش دما با استفاده از تعریق کم می‌شود و درجه حرارت بدن افزایش می‌یابد.

تاثیر آب و هوا بر فیزیولوژی بدن

حتما شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که در فصل‌های بهار و تابستان در مقایسه با دیگر فصول سال احساس شادابی بیشتری می‌کنید. برخی از محققان بر این باورند که قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب نقش بسیار مهمی در ایجاد چنین احساسی دارد. نور آفتاب سبب افزایش ترشح سروتونین در بدن می‌شود. سروتونین ماده شیمیایی است که در ایجاد احساس خشنودی و آرامش در افراد نقش بسیار مهمی دارد. به همین سبب تعداد افراد مبتلا به افسردگی در کشورهایی مانند نروژ که در فصل زمستان روزهای بسیار کوتاه و شب‌های بسیار طولانی دارد به مراتب بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی است. روزهای تابستان از هر نظر برای انجام فعالیت‌های ورزشی یا تفریحی مناسب هستند. این در حالی است که اختصاص زمانی از شبانه‌روز به انجام چنین فعالیت‌هایی اغلب سبب احساس رضایت‌مندی افراد از زندگی خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت علاوه بر این که تابش نور آفتاب و افزایش طول روز از نظر فیزیولوژیکی شرایط مناسبی را از نظر سلامت جسمانی و روانی برای بدن به وجود می‌آورند، با توجه به این که این شرایط آب و هوایی صرف‌نظر از افزایش دمای هوا هیچ‌گونه محدودیت و موانعی را برای انجام فعالیت‌های مورد علاقه انسان‌ها مانند ورزش، تفریح و سفر به وجود نمی‌آورد، می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت روانی افراد داشته باشد. بارندگی، وزش باد و همچنین کاهش طول روز در فصول سرد سال اغلب مانع از انجام فعالیت‌های عادی و روزمره انسان‌ها خواهد شد که می‌تواند در ایجاد افسردگی تاثیرگذار باشد.
جالب است بدانید تغییرات آب و هوا می‌تواند رژیم غذایی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. وقتی هوا سرد و بارانی است، اغلب افراد ترجیح می‌دهند غذاهای گرم حاوی کربوهیدرات که سرشار از انرژی است را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.

در این روزها مصرف این گروه از غذاها در میان افراد افزایش خواهد یافت. در حالی که طی روزهای گرم و تابستانی تمایل افراد به خوردن غذاهای خام، سبزیجات و میوه افزایش خواهد یافت.

با توجه به این که برنامه غذایی روزانه افراد نیز می‌تواند نقش مهمی در تغییر رفتارها و خلق و خوی آنها داشته باشد، می‌توان تاثیر آب و هوا بر رفتار در نتیجه تغییر در برنامه غذایی روزانه را نیز مورد تایید قرار داد. به طور کلی می‌توان به این نتیجه رسید که هریک از عوامل طبیعی اطراف ما می‌توانند به گونه‌ای متفاوت بر زندگی‌مان تاثیرگذار باشند. اگر ما بتوانیم چنین پدیده‌هایی را شناسایی کنیم و اطلاعاتی را درباره آنها به دست آوریم، بدون تردید بهتر خواهیم توانست بر موانع و مشکلات زندگی غلبه کرده و شرایط مناسب‌تری را برای زندگی خود به وجود آوریم.

سری به هوای آزاد بزنید

به گفته محققان، سفر به مناطق گرم در سرمای زمستان یا گذراندن ساعات بیشتری از روز در هوای آزاد با شروع فصل بهار می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش سلامت ذهنی و بهبود خلق و خوی انسان داشته باشد، در حالی که گرمای هوا در فصل تابستان سطح تحمل افراد را به نسبت کاهش خواهد داد. بنابراین باید پذیرفت که تاثیر مثبت آب و هوا بر رفتار در فصل بهار در مقایسه با فصول دیگر مشهودتر خواهد بود. اگر چه تاثیر آب و هوا بر رفتار از نظر علمی پذیرفته شده است، اما آنچه بیش از همه در این میان حائز اهمیت خواهد بود، مدت زمان سپری شده در هوای آزاد و تغییرات فصلی است. برای مثال وقتی زمستان را پشت سر می‌گذارید و هوای بهاری را تجربه می‌کنید، بدون تردید تغییرات محسوسی را در رفتار خود نظاره‌گر خواهید بود. بررسی تغییرات ایجادشده در رفتار و توانایی‌های ذهنی افراد در نتیجه تغییرات آب و هوا در کشورهای صنعتی اغلب با موانع و مشکلات بسیار زیادی مواجه است چرا که مردم ساکن این کشورها به طور متوسط 93 درصد از ساعات شبانه‌روز را در فضاهای بسته سپری می‌کنند که سبب قطع ارتباط این افراد با تغییرات جوی ایجاد شده می‌شود. البته باید خاطرنشان کرد که آستانه تغییرات جوی در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود. برای مثال اغلب آمریکایی‌ها در دمای 22 درجه سانتی‌گراد وضعیت رفتاری طبیعی و متعادلی دارند و با کاهش یا افزایش دما تغییرات رفتاری آنها آغاز خواهد شد.

این در حالی است که آستانه دمای قابل تحمل برای اهالی میشیگان 18 درجه سانتی‌گراد و در تگزاس 30 درجه سانتی‌گراد است. جالب است بدانید برای این که تغییرات آب و هوایی بتواند ویژگی‌های رفتاری انسان‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، باید فرد حداقل به مدت 30 دقیقه در معرض هوای آزاد قرار گیرد و در غیر این صورت تغییرات ایجاد شده چندان محسوس نخواهد بود. همچنین قرار گرفتن افراد در فضاهای بسته در شرایطی که هوای بیرون مساعد باشد، سبب بی‌حوصلگی و محدود شدن توانایی‌های ذهنی خواهد شد.

به نظر می‌رسد ناراحتی افراد از گذراندن اوقاتشان در محیط‌های بسته در چنین شرایطی یا تاثیر شرایط جوی مناسب بر احساس ناراحتی و رنجش از انجام کارهای روزمره می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.
بر این اساس روان‌شناسان توصیه‌ می‌کنند اگر به دنبال راهی برای از میان برداشتن ناتوانی‌های ذهنی، روحی و روانی خود هستید، بهتر است در شرایط جوی مساعد زمان بیشتری را در هوای آزاد سپری کنید.



:: موضوعات مرتبط: چرا‌‌ در ‌‌روزهای‌‌ ابری ‌غمگین ‌‌می‌شویم؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 245
|
تعداد امتیازدهندگان : 80
|
مجموع امتیاز : 80
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

pesar.jpg



:: موضوعات مرتبط: بگوییداین دختر+پسربرابر چیست؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

Persianv.com At site



:: موضوعات مرتبط: عکس دیدنی نوجوانی مایکل جکسون , ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 227
|
تعداد امتیازدهندگان : 71
|
مجموع امتیاز : 71
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

دستمال کاغذی به اشک گفت:

قطره قطره‌ات طلاست

یک کم از طلای خود حراج می‌کنی؟

عاشقم!

با من ازدواج می‌کنی؟

اشک گفت:

ازدواج اشک و دستمالِ کاغذی!

تو چقدر ساده‌ای

خوش خیال کاغذی!

توی ازدواج ما

تو مچاله می‌شوی

چرک می‌شوی و تکه‌ای زباله می‌شوی

پس برو و بی‌خیال باش

عاشقی کجاست!

تو فقط

دستمال باش!

دستمال کاغذی، دلش شکست

گوشه‌ای کنار جعبه‌اش نشست

گریه کرد و گریه کرد و گریه کرد

در تن سفید و نازکش دوید

خونِ درد

آخرش، دستمال کاغذی مچاله شد

مثل تکه‌ای زباله شد

او ولی شبیه دیگران نشد

چرک و زشت مثل این و آن نشد

رفت اگرچه توی سطل آشغال

پاک بود و عاشق و زلال

او با تمام دستمال‌های کاغذی فرق داشت

چون که در میان قلب خود

دانه‌های اشک کاشت



:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 304
|
تعداد امتیازدهندگان : 94
|
مجموع امتیاز : 94
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥



:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 320
|
تعداد امتیازدهندگان : 99
|
مجموع امتیاز : 99
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

روزی مردی به سفر میرود و به محض ورود به اتاق هتل ، متوجه میشود که این هتل

به کامپیوتر مجهز است . تصمیم میگیرد به همسرش ایمیل بزند . نامه را مینویسد

اما در تایپ ادرس دچار اشتباه میشود و بدون اینکه متوجه شود نامه را میفرستد .

در این ضمن در گوشه ای دیگر از این کره خاکی ، زنی که تازه از مراسم خاک سپاری

همسرش به خانه باز گشته بود با این فکر که شاید تسلیتی از دوستان یا آشنایان داشته باشه

به سراغ کامپیوتر میرود تا ایمیل های خود را چک کند . اما پس از خواندن اولین نامه غش میکند

و بر زمین می افتد . پسر او با هول و هراس به سمت اتاق مادرش میرود و مادرش را بر نقش

زمین میبیند و در همان حال چشمش به صفحه مانیتور می افتد:

گیرنده : همسر عزیزم
موضوع : من رسیدم

میدونم که از گرفتن این نامه حسابی غافلگیر شدی . راستش انها اینجا کامپیوتر دارند

و هر کس به اینجا می اد میتونه برای عزیزانش نامه بفرسته . من همین الان رسیدم

و همه چیز را چک کردم . همه چیز برای ورود تو رو به راهه . فردا میبینمت .

امیدوارم سفر تو هم مثل سفر من بی خطر باشه . وای چه قدر اینجا گرمه



:: موضوعات مرتبط: » نامه شوهر به همسر از آخرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

 

 


1 - دست‌هاي خود را بشوئيد: بيشتر ويروس هاي سرماخوردگي از طريق تماس مستقيم منتشر مي شوند. کسي که سرماخورده است بداخل دست هاي خود عطسه کرده و سپس اشيائي مثل تلفن ، صفحه کليد کامپيوتر يا ليوان را لمس مي کند. ميکروب‌ها مي توانند براي ساعت ها و در بعضي موارد هفته ها زنده باقي مانده و سپس به فرد بعدي که آن اشياء را لمس مي کند منتقل شود . بنابراين بايد دستهاي خود را مکرراً بشوئيد . در صورتي که امکان شستن دستتان را نداريد دستهاي خود را بسيار سخت براي يک دقيقه به هم بماليد . اين کار باعث جداشدن اکثر ويروسهاي سرماخوردگي از پوست مي شود .

2 - سرفه و عطسه خود را با دستانتان نپوشانيد: زماني که احساس مي کنيد در حال سرفه يا عطسه هستيد از يک دستمال دستمال استفاده کرده و آنرا بلافاصله دور بياندازيد . اگر دستمال نداريد سر خود را از افرادي که نزديک شما هستند به طرف ديگر چرخانده و به فضاي آزاد سرفه کنيد .

3- صورتتان را لمس نکنيد: ويروس‌هاي سرماخوردگي از طريق چشم ، دهان و بيني وارد بدن شما مي شوند . لمس صورت کودکان راه اصلي ابتلاي آنان به سرماخوردگي بوده و همچنين موجب انتقال سرماخوردگي از آنان به والدينشان مي باشد .

4 - مقدار زيادي مايعات بنوشيد: آب سيستم بدن شما را شستشو داده و باعث خروج سموم از بدن شما مي شود . يک فرد بالغ سالم بطور متوسط روزانه 8 ليوان مايعات نياز دارد

5 - از سونا استفاده کنيد: وقتي به سونا مي رويد هوائي که استنشاق مي کنيد بالاتر از 80 درجه است و اين درجه حرارت باعث از بين رفتن ويروس هاي سرماخوردگي مي شود .

6- از هواي آزاد استفاده کنيد: اکثريت افراد در زماني که هوا سرد است در خانه و محوطه هاي بسته مي مانند بنابراين ميکروب‌هاي بيشتري در اطاق هاي خشک و شلوغ در حال گردش است .

7- ورزش هاي آيروبيک را به طور منظم انجام دهيد: اين ورزش ها باعث افزايش سلولهاي مقابله کننده با ويروس در بدن مي شود .

8- غذاهاي گياهي مصرف کنيد: مواد طبيعي موجود در گياهان باعث افزايش ويتامين هاي بدن مي شود . بنابراين ميوه و سبزيجات سبز تيره ، قرمز و زرد مانند اسفناج ، کاهو ، هويج ، گوجه فرنگي ، سير و ... مصرف کنيد . آب پرتقال هرچه تازه تر باشد ويتامين C بيشتري دارد و طول مدت درمان را کوتاهتر مي کند

9- ماست بخوريد : باکتري هاي مفيد موجود در ماست باعث تحريک توليد مواد سيستم ايمني شده که با بيماري مبارزه مي کند .

10- سيگار نکشيد: آمار نشان مي دهد که سيگاري ها دچار سرماخوردگي هاي بيشتر و مکرر مي شوند . حتي نزديک به افراد سيگاري بودن بطور واضح سيستم ايمني را از بين مي برد. دود راههاي هوائي بيني را خشک کرده و مژک هاي آنرا فلج مي کند . مژک هاي موهاي ظريفي هستند که مخاط بيني و ريه ها را پوشانده و با حرکات موجي شکل خود ويروس هاي سرماخوردگي را از مجاري بيني خارج مي کنند . يک سيگار مژک ها را براي 30-40 دقيقه فلج مي کند.

11- مصرف الکل را قطع کنيد : مصرف الکل کبد را که اولين سيستم تصفيه کننده بدن است را تخريب کرده و اين به اين معناست که تمامي انواع ميکروبها بدن شما را به سرعت ترک نخواهند کرد .

12- راحت و آسوده باشيد: اگر شما بتوانيد آرامش داشته باشيد مي توانيد سيستم ايمني خود را به هنگام نياز فعال کنيد.

13- غرغره کردن نمك: اين كار باعث مرطوب شدن گلو و بهبودي موقت مي شود. اين کار را با استفاده از يک قاشق چايخوري نمک داخل يک استکان آب ولرم و روزانه حدود 4 بار انجام دهيد .

 

سرماخوردگي‌ها معمولا ناگهاني شروع مي‌شوند. آب ريزش در ابتدا شفاف بوده و ممکن است شدت يافته و زرد رنگ گردد. گرفتگي بيني، سرفه، گلودرد، بي حالي، خستگي، بيتابي، بي اشتهايي، گاها ريزش اشک و التهاب از علائم عمده آن است.



:: موضوعات مرتبط: » 13 نكته ساده براي جلوگيري از سرماخوردگي , ,
:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 224
|
تعداد امتیازدهندگان : 70
|
مجموع امتیاز : 70
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

به گفته پژوهشگران، آدامس جویدن به بهبود هر چه سریع تر بیمارانی که عمل جراحی روده انجام داده اند، کمک فراوانی می کند. به تازگی آزمایشی روی ۱۵۸ بیمار انجام شده که این گفته محققان را تا اندازه ای ثابت می کند. طبق اظهارات تیم پزشکی، جویدن آدامس با تحریک کردن اعصاب سیستم گوارش، سرعت انجام فعالیت های عادی روده را افزایش می دهد.

در هر آزمایش به هر گروه از بیماران آدامس های بدون قندی داده شد که باید سه نوبت در روز و بین ۵ تا ۴۵ دقیقه آن را می جویدند و سپس شرایط جسمانی آنها را با گروهی دیگر که آدامس نمی خوردند، مقایسه کردند. آندسته از بیمارانی که در آزمایش شرکت کرده بودند، گاز روده خود را سریع تر خارج کردند و حرکت روده هایشان سریع تر آغاز شد، که این نشان می داد روده ها سریع تر به کار افتاده اند.تمام جراحی های دستگاه گوارش می تواند باعث کاهش یا قطع کارکرد روده شود (که همان انسداد روده نام دارد) و عواقب خطرناکی هم در پی دارد. در چهار دوره از آزمایش ها، افرادی که آدامس جویده بودند، پس از عمل مدت کوتاه تری را نسبت به دیگران در بیمارستان سپری کردند.

اما محققان همچنان معتقدند باید تحقیقات کامل تری در این خصوص انجام شود تا اطمینان حاصل کنند آیا رابطه مستقیمی در این بین وجود دارد یا صرفاً یک تصادف است. اگر آدامس به واقع مدت بستری شدن افراد را در بیمارستان کاهش دهد، شرکت های بیمه و نیز شرکت خدمات درمانی شهروندان (NHS) در انگلستان می توانند میلیون ها پوند در سرمایه شان صرفه جویی کنند. امروزه به طور متوسط در طول یک سال بیش از ۳۱ هزار انگلیسی مورد عمل جراحی روده قرار می گیرند و بستری شدن یک شب بیشتر هر یک از آنها برای NHS چیزی حدود ۲۰۰ یورو هزینه دارد.

یکی از پرستاران که در بخش سرطان روده کار می کند، در این باره می گوید: جویدن تقریباً شبیه خوردن است و موجب شروع حرکات حلقوی که در واقع همان حرکت روده است، می شود. انسداد می تواند بعد از هر عملی اتفاق بیفتد اما درصد وقوعش خیلی نادر است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد جویدن آدامس ممکن است به بیمار کمک کند، اما این در حد یک پیشنهاد است و این طور نیست که ما به تمام بیمارانی که روده هایشان را جراحی کرده اند آدامس بدهیم.



:: موضوعات مرتبط: » فواید جویدن آدامس , ,
:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 215
|
تعداد امتیازدهندگان : 68
|
مجموع امتیاز : 68
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

در این دنیای سرعت و شتاب، حتی خواب را هم باید به شکل «فشرده‌اش» توصیه کرد!

خواب و چرت کوتاه

همه از عوارض کم‌خوابی و فایده‌های خواب خوب و راحت شنیده‌ایم اما این بار محققان آلمانی، از فایده یک چرت سبک ۶دقیقه‌ای در روز می‌گویند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بررسی‌های این محققان نشان داده چنین چرتی می‌تواند حافظه را تقویت کند؛ حتی شاید خیلی بهتر از یک خواب عمیق!

مطالعات پیشین نشان داده بود که خواب کافی می‌تواند به تقویت حافظه، کمک کند. مطالعه‌ای که در دانشگاه بوستون انجام شده و نتایج آن حدود ۳ هفته پیش منتشر شده بود، از همین دسته مطالعات است.

در این مطالعه مشخص شده بود دانشجویانی که در روز ۴۵دقیقه چرت می‌زنند، عملکرد تحصیلی و توان یادگیری بالاتری نسبت به هم‌کلاسی‌هایشان دارند. این مطالعه در نشریه علمی«خواب» منتشر شده بود.

(گرچه این محققان همان‌جا تأکید کرده‌اند که این روش را نمی‌توان برای شاگرد اول شدن دانش‌آموزان و دانشجویان ته‌خطی استفاده کرد. این روش تنها می‌تواند کارایی یادگیری هر فرد را به حد مطلوب خودش برساند).

این نتایج چندان برای محققان تعجب‌آور نبود؛ چرا که می‌دانستند مغز طی یک خواب عمیق، فرصتی برای پردازش اطلاعاتی به دست می‌آورد که طی بیداری کسب کرده بود. به همین علت توصیه به داشتن یک چرت کوتاه روزانه، در راستای همان فرضیه‌های پیشین در مورد نقش خواب در فعالیت و عملکرد مغز بود.

اما این مطالعه جدید، که در دانشگاه دوسلدورف آلمان انجام شده، نگاه دیگری به ماجرا دارد. در مطالعات قبلی، نقش خواب «عمیق» بررسی شده بود؛ خوابی که رسیدن به آن، حداقل ۲۰دقیقه برای فرد زمان می‌برد.

در حالی که در مطالعه جدید، تنها ۶دقیقه چرت زدن هم مفید شناخته شده! در این مطالعه، تعدادی کلمات، به دو گروه از افرادنشان داده شد.یک گروه یک ساعت بعد را خوابیدند و به گروه دوم اجازه داده شد تنها ۶دقیقه چرت بزنند؛ یعنی به عبارتی فقط برای مدت کوتاهی چشمان‌شان را ببندند و استراحت کنند.

بعد از یک ساعت، افراد مورد آزمایش قرار گرفتند که کدام گروه می‌توانند کلمات داده شده را بهتر به یاد بیاورند. مقایسه این دو گروه نشان داد که عملکرد گروه دوم بهتر بوده است؛ یعنی چرت کوتاه و فوق‌فشرده، حتی تأثیری به‌مراتب بهتر از یک خواب واقعی و عمیق و کامل داشته است و بهتر می‌تواند حافظه افراد را تقویت کند.

سایر محققان هنوز نظر صددرصد مساعدی نسبت به این نتایج ندارند؛ چرا که عقیده دارند باید مطالعات بیشتری در این مورد صورت گیرد. نمی‌توان تنها از روی نتایج یک مطالعه، تمام فرضیات پیشین را تغییر داد.

با این حال، این نتایج که در نشریه «نیوساینتیست» منتشر شده، می‌تواند سرنخ‌هایی برای بررسی بیشتر سازوکار خواب در تقویت حافظه به وجود آورد؛ به ویژه اینکه مطالعات دیگری نیز که پیش از این انجام شده بود، تأثیرات مثبت دیگری را برای چرت روزانه نشان می‌داد.

کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و کنترل بهتر فشارخون، یکی از این تأثیرات است. به‌نظر می‌رسد چرت روزانه، به‌عنوان فرصتی برای کسب آرامش و استراحت در این دنیای شلوغ و پرتنش، می‌تواند نقش مهمی در عملکرد مغز و نیز سلامت جسم انسان داشته باشد؛ حتی اگر این فرصت، تنها ۶ دقیقه، و به اندازه چشم‌برهم‌ نهادنی کوتاه باشد.



:: موضوعات مرتبط: » تاثیر شش دقیقه چرت زدن روزانه , ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 186
|
تعداد امتیازدهندگان : 61
|
مجموع امتیاز : 61
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

معادله 1

انسان = خواب + خوراک + کار+ تفريح

الاغ = خواب + خوراک

پس

انسان = الاغ + کار + تفريح

وبنابرين

تفريح – انسان = الاغ + کار

بعبارت ديگر

انساني که تفريح ندارد = الاغي که فقط کار مي کند

*****

معادله ۲

مرد = خواب + خوراک + درآمد

الاغ = خواب + خوراک

پس

مرد = الاغ + درآمد

و بنابرين

درآمد – مرد = الاغ

بعبارت ديگر

مردي که درآمد ندارد = الاغ

*****

معادله ۳

زن = خواب + خوراک + خرج پول

الاغ = خواب + خوراک

پس

زن = الاغ + خرج پول

وبنابرين

خرج پول – زن= الاغ

بعبارت ديگر

زني که پول خرج نمي کند = الاغ

*****

نتيجه گيري:

از معادلات ۲و۳ داريم:

مردي که درآمد ندارد = زني که پول خرج نميکند

پس:

فرض منطقي ۱: مردها درآمد دارند تا نگذارند زنها تبديل به الاغ شوند..

و

فرض منطقي ۲: زنها پول خرج مي کنند تا نگذارند مردها تبديل به الاغ شوند.

بنابرين داريم …

مرد + زن = الاغ + درآمد + الاغ + خرج پول

> و ازفرضهاي۱و۲ نتيجه منطقي ميگيريم که:

مرد + زن = ۲ الاغي که با هم بخوشي زندگي ميکنند



:: موضوعات مرتبط: » یک معادله جالب و خنده دار !! حتما بخونید , ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 180
|
تعداد امتیازدهندگان : 57
|
مجموع امتیاز : 57
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 



:: موضوعات مرتبط: تست IQ , ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 22 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

همه میدانیم که جذابیت شخصیتی با جذابیت زیبا بودن فرق دارد. جذابیت وگیرایی شخصیتی کاملا اکتسابی است و آگاهانه و یا ناآگاهانه کسب میشود. دراین پست در مورد راههای کسب جذابیت شخصیتی می نویسم:

۱ – وضع ظاهری آراسته و مرتبی داشته باشیم
مرتب و تمیز باشیم، هماهنگی و پاکیزگی ناخودآگاه باعث جذب مردم می شود.البته باید دقت شود که لباس های عجیب و غریب باعث جذب نمی شود. تمیزی واطوی لباس، موهای مرتب، دهان خوشبو باعث جذب است. اما آراستگی ظاهری فقط پوشش داخل و خارج خلاصه نمی شود بلکه حرفهای زیبا، جملات مثبت، اعمال درستنیز باعث جذب است.
۲ – سکوت را تمرین کنیم
بعضی افراد می پندارند که هر چه شلوغتر و پر صداتر باشند بیشتر جذب میشوند ولی اینطور نیست. سکوت تاثیری ذهنی در افراد می گذارد. هنگام سکوت،در اطارف خود ایجاد خلاء می نماییم و این باعث جذب است.
ضمن اینکه سکوت انسان را عاقلتر و با تجربه تر نشان می دهد، زمینه ایمناسب برای صمیمیت است. البته سکوت ناشی از ترس و عدم اعتماد بنفس، باعث کاهش جذابیت است.
۳ – نرم و ملایم صحبت کنیم
این هم، مانند مورد قبلی باعث ایجاد خلاء پیرامون می شود و باعث جذب شدن است. جیغ، داد و هوار، بلند صحبت کردن و خشن و عصبی بودن باعث قطع اعتماد مردم می شود.
۴ – فرد محترمی باشیم
به خود و دیگران احترام بگذاریم. بی ادبی در کلام و گفتار و رفتار ازجذابیت بسیار می کاهد.باید در ظاهر آراسته و در باطن وارسته بود. شخص مودب و متین و محترم بی تردید جذاب تر از بی ادبان است. هتاکی و ناسزا گفتن حتیبه افراد بدصفت و بی شخصیت و همچنین تحقیر و تمسخر و غیبت و بدگویی مخالف با احترام است.
۵ – از شوخی زیاد بپرهیزیم، اما خنده رو باشیم
شوخی فراوان انرژی ذهنی را کاسته و جذابیت را از بین می برد. چراکه شوخی بتدریج پرده های حرمت را پاره کرده و کم کم موجب بی احترامی می شود.با این حال تبسم به چهره جذابیتی عمیق می بخشد. در تبسم سنگینی و متانتموج می زند ولی در خنده زیادی و شوخی سبکی و کاهش جذابیت نهفته است.
۶ – قاطعیت = جذابیت
سست عنصر نبودن و پای تصمیمات و تعهدات ماندن موجب جذابیت است. افرادی که شخصیتی قاطع دارند هدفهای مشخص و ارزشهای معینی و برنامه های مدونیدارند و بلااستثنا جذابند. قدرت “نه” گفتن به درخواست های بی ارزش دیگران موجب رویش جذابیت است. بعضی افراد خود را فدای این و آن می کنند و هرکارمثبت یا منفی را قبول میکنند و اینطور می خواهد در دل دیگران رخنه کنند کهنمی شود. جذابیت یعنی مصمم بودن و قاطعیت در رفتار و گفتار.
۷ – مراقب امیال و غرایز شخصی خود باشیم
افراد دارای شخصیت مسلط و چیره بر غرایز و امیال، دارای تسلط بیشتریهستند. کسانی که بر میل جنسی، میل غذا خوردن، عواطف و هیجانات خود مسلطهستند، جذابیت معنوی دارند. تاثیر روانی گذاشته و انرژی مثبت از وجودشانفوران می کند.
کسانی که غریزی و هوی هوسی هستند و مدام در پاسخ به امیال خود به سر میبرند و نمی توانند خود را کنترل نمایند و خصوصا به زبان و نگاه خود مسلطنیستند، هیچ جذابیتی ندارند.



:: موضوعات مرتبط: چگونه فردی جذاب و بانفوذ باشیم! , ,
:: برچسب‌ها: جذاب , قاطع , محترم ,
:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 197
|
تعداد امتیازدهندگان : 63
|
مجموع امتیاز : 63
تاریخ انتشار : 21 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

*

از خدا میخواهم آنچه را که شایسته توست به تو هدیه بدهد

نه آنچه را که آرزو داری , زیرا گاهی آرزوهای تو کوچک است و شایستگی تو بسیار . . .

*

www.asroneh.com

*

دریا باش تا بعضی ها از با تو بودن لذت ببرند , و بعضی ها که لیاقت دیدن

تو ندارند , غرق شوند . . .

*

www.asroneh.com

*

ازدواج مثل بازار رفتن است , تا پول و احتیاج و اراده نداری به بازار نرو . . .

*

www.asroneh.com

*

برای دیدن نور , به خورشید نگاه کن

برای دیدن عشق , به ماه

برای دیدن زیبایی , به طبیعت

برای دیدن امید , به آینده . . .

*

www.asroneh.com

*

قلب خود را از کینه دیگران پاک کن , تا قلب آنها از کینه تو پاک شود . . .

*

www.asroneh.com

*

هیچوقت شک هایت را باور مکن , و به باور هایت شک نکن . . .

*

www.asroneh.com

*

خداوند بزرگ است , آرزوهایی که از او میخواهیم هم باید بزرگ باشد . . .

*

www.asroneh.com

*

عصبانیت فرد , تنبیه خود برای اشتباه دیگران است . . .

*

www.asroneh.com

*

همه افراد خوشبخت خدا را در دل دارند , پس تو را جه غم که اینقدر

احساس تنهایی میکنی , بدان در تنها ترین لحظات و در هر شرایط

خداوند با توست . . .

*

www.asroneh.com

*

بر زمین لجبازی پای مفشار , که سخت لغزنده است . . .

*

www.asroneh.com

*

گذشته را با خود داشته باش , اما در آن زندگی مکن و فقط تجربه بگیر . . .

*

www.asroneh.com

*

آدمی را آدمیت لازم است , عود را گر بو نباشد , هیزم است . . .

*

www.asroneh.com

*

پاکدل باش , تا دلها را پروانه خود سازی . . .

*

www.asroneh.com

*

هر رنگی زیباست , غیر از دو رنگی . . .

*

www.asroneh.com

*

با عبرت از شکست های گذشته , کمر شکست های آینده را بشکن . . .

*

www.asroneh.com

*

از مخالفت مهراس , چرا كه بال ها در خلاف باد به پرواز در مي آيند . . .

*

www.asroneh.com

*

اگر شیری درنده در برابرت باشد , بهتر از آن است که سگی خائن پشت سرت باشد  . . .

*

www.asroneh.com

*

جايگاه انسانيت هركس , قلب خاموش اوست , نه دهان پر حرفش . . .  (خليل جبران)

*

www.asroneh.com

*

هيچ وقت پارس كردن يك سگ پير را بي اهميت تلقي نكن . . .

*

www.asroneh.com

*

پيامبر اكرم (ص) :

با دارايي خود نمي توانيد دل مردم را به دست بياوريد ,

پس دلشان را با اخلاق (نيك) به دست آوريد . . .

*

www.asroneh.com

*

روياي مرگ شايد بهانه ايست براي تحمل کابوسي به نام زندگي . . .

*

www.asroneh.com

*

همیشه قیمتی ترین چیزها آنهایی نیستند که در دوردست ها دنبالشان میگردیم

گاهی همه هستی در کنار ماست , کم سویی چشمهاست که ما را به بیراهه می اندازد . . .

*

www.asroneh.com

*

چي مي شد اگه خدا امروز وقت نداشت به ما بركت بده , چرا كه ديروز ما وقت نكرديم از او تشكر كنيم .

چي مي شد اگه خدا فردا ديگه ما را هدايت نمي كرد , چون امروز اطاعتش نكرديم .

چي مي شد اگه خدا امروز با ما همراه نبود , چرا كه امروز قادر به دركش نبوديم . . .

*

www.asroneh.com

*

هر گاه خردمند پير شود , خرد او جوان گردد . و هر گاه نادان پير شود , نادانی او جوان گردد . . .

*

www.asroneh.com

*

شجاعت یعنی : بترس , بلرز , ولی یک قدم بردار . . .

*

www.asroneh.com

*

بزرگترین کارها با کوچکترین گام ها شروع میشود , و سخت ترین گام , اولین گام است . . .

*

www.asroneh.com

*

سعی کن دوست بداری , نه اینکه فقط عادت کنی . . .

*

www.asroneh.com

*

وقتی تنها شدی بدون که خدا همه رو بیرون کرده , تا خودت باشی و خودش . . .

*

www.asroneh.com

*

چه بسیار کسانی که زیاد حرف میزنند بی آنکه چیزی بگویند

و چه کم اند کسانی که کم حرف میزنند اما بسیار میگویند . . .

*

www.asroneh.com

*

یادت باشه که :

در زندگی یه روزی به عقب نگاه میکنی . به آنچه گریه دار بود میخندی . . .

*

www.asroneh.com

*

آدمی را آدمیت لازم است , عود را گر بو نباشد , هیزم است . . .

*

www.asroneh.com

*

با قناعت امور بگذران , تا پادشاه خود باشی . . .

*

www.asroneh.com

*

تا کی غم آن خورم که دارم یا نه / وین عمر به خوشدلی گذارم یا نه

پر کن قدح باده که معلومم نیست / کین دم که فرو برم برارم یا نه . .



:: موضوعات مرتبط: sms:13 , ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

آرشیو برای جك معتاد

جك مخصوص معتادها *

 


معتاده ميره دستشويي ، ميزنه آفتابه رو لتو پار مي کنه !

بهش مي گن : چرا آفتابه رو اين جوري کردي ؟ مي گه : برام ژست گرفته بود!!!

*

جوايز قرعه کشي بانک معتادان جوان :

????دستگاه پيک نيک

???کمک هزينه خريد منقل و بافور

??هزينه سفر به زاهدان

و هزاران جايزه يک مثقالي

*


  • يه معتاده هي داد ميزد تاكشي تاكشي، بالاخره يك تاكسي ده متر جلوتر واي ميسه، معتاده ميگه: لا مششب، اونجا كه مقصدم بود!

  • به معتادي گفتند با 45 و 46 و 47 و 48 جمله بساز. گفت : چلا پنجه مي کشي؟ چلا شيشه مي شکني؟ چلا هف نمي زني ؟ چلا هشتي ناراحت؟

  • معتاده به دختره متلك میگه: چشاش بیشت لباش بیشت تیپش ییشت  . دختره برگشت و گفت : گم شو اشغال  . معتاد گفت: انژباط شفر

  • به معتاده می گن فرق تو با یه ورزشکار چیه؟
    میگه هیچی اونا تکنیکی کار می کنن ما پیکنیکی

     

    * معتادي كه در حال كشيدن سيگار بود، مي‌گويد: يه ژمين لرژه هم نمياد كه خاكشتر شيگارم بيفته!



:: موضوعات مرتبط: sms:20 , ,
:: بازدید از این مطلب : 711
|
امتیاز مطلب : 204
|
تعداد امتیازدهندگان : 68
|
مجموع امتیاز : 68
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

 

آرشیو برای اس ام اس روز دانشجو
اس ام اس روز دانشجو
روز قلم های تیز، روز فکر های خلاق، روز اندیشه های نو، روز تو، روز دانشجو مبارک
روز دانشجو را به تو تبریک نمی گویم. تو را به این روز تبریک می گویم. که این روز بی تو، و بی حس “آرمان خواهی” و “ایمانت به حق طلبی”، وجودی بی معناست.
دانشجو یعنی تلاش، امید، آینده، صبر، یعنی تو، یعنی من، یعنی تمام اونایی که رفتن تا ما بمونیم.
روزت مبارک

روز دانشجو بر “سرکاران” امروز و “بیکاران” فردا مبارک باد!

در کوچه درس رهگذاریم هنوز
وین راه دراز می سپاریم هنوز
از اول ثبت نام سال ها می گذرد
ما واحد پاس نکرده داریم هنوز!
روز دانشجو مبارک
روزت مبارک
چی؟ تو که دانشجو نیستی؟
من هم روز دانشجو رو نگفتم، روز جهانی کودک رو می گم!
دانشجو اگر عاشق شود، بی پرده مشروط می شود
چیزی شبیه فاجعه با عشق ممکن می شود
شمع شدی، شعله شدی، سوختی
خاک تو سرت هیچی نیاموختی!
روزت مبارک
تعریف دانشجو: موجودى نحیف، عصبى، بى پول و شبیه به انسان، كه از تخم مرغ، گوجه و نیكوتین تغذیه می كند و دشمنى عجیبى با كتاب دارد.
روز دانشجو مبارک
دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا تن رسد به مدرک یا جان ز تن درآید
دانشجوی عزیز! مهندس بعد از این! واحد پاس نکن! کلاس دو در کن! استاد مسخره کن! خلاصه... دانشجوی نمونه! روزت مبارک!


:: موضوعات مرتبط: sms:19 , ,
:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

ستاره‏ها نهفتم در آسمان ابرى . . !
دلم گرفته ، اى دوست ! هواى گريه با من . . .‏
گر از قفس گريزم كجا روم ، كجا، من؟

جک و اس ام اس عصرونهWwW.asroneh.com

دیدی دلم شکست
دیدی چه بی صدا دل پر ارزوی من
از دست کودکی که ندانست قدر ان
افتاد بر زمین
دیدی دلم شکست؟
جک و اس ام اس عصرونهWwW.asroneh.com

اس ام اس تسلیت
می دونم دلت گرفته
من برات سنگ صبورم
چی شده تنها نشستی
کاش مي شد اشکاتو پاک کرد
جک و اس ام اس عصرونهWwW.asroneh.com

بیا ای دل از اینجا پر بگیریم
ره کاشانه دیگر بگیریم
بیا گم کرده دیرین خود را
سراغ از لاله پر پر بگیریم
جک و اس ام اس عصرونهWwW.asroneh.com

جملات زیبا
فردا به‌ جاي‌ آدم‌ ها به‌ راه‌ها و جاده‌ هايي‌ كه‌ قدم ‌ها را به‌ انتظار نشسته ‌اند، نگاه‌ مي ‌كنیم‌. به‌ شاخه‌ اي‌ كه‌ مي‌ داند گنجشكي‌ قرار است‌ روي‌ آن‌ لانه‌ بسازد و به‌ باد كه‌ بال‌ كبوتري‌ را به‌ بازي ‌خواهد گرفت‌.

جک و اس ام اس عصرونهWwW.asroneh.com

مهربانم ٬ ای خوب
یاد قلبت باشد ٬ یک نفر هست که این جا
بین آدمهایی ٬ که همه سرد و غریبند با تو
تک وتنها ٬ به تو می اندیشد



:: موضوعات مرتبط: sms:18 , ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 205
|
تعداد امتیازدهندگان : 66
|
مجموع امتیاز : 66
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

اس جديد

ز خانه بیرون می زنم اما کجا امشب
شاید تو می خواهی مرا در کوچه ها امشب
پشت ستون سایه ها روی درخت شب
می جویم اما نيستی در هیچ جا امشب

جک و اس ام اس عصرونه اس ام اس عاشقانه غمگین

**** www.asroneh.com ****

تـا شب زلـف تـو سرفـصل غزل خوانی‌هـاست
زنـدگـینـامه ی مـن شـرح پـریـشانی‌هـــــاست
بــــا تــــو مــن پـنـجـــره‌ای روبــه طـراوت دارم
كــه بـهـار نـفـسش گـرم گـل افـشانـی‌هـاست

**** www.asroneh.com ****

مرا بسپار به يادت به وقت بارش باران اگر نگاهت به ان بالاست و در حال دعا هستي خدا ان جاست دعايم كن كه من تنهاترين تنها نمانم

جک و اس ام اس عصرونه اس ام اس عاشقانه غمگین

**** www.asroneh.com ****

من براي سالها مينويسم…سالها بعد كه چشمانت عاشق ميشوند…
افسوس كه قصه ي مادر بزرگ راست بود دوستان من
هميشه يكي بود يكي نبود …

**** www.asroneh.com ****
اس ام اس عاشقانه غم گین

و من برگ بودم كه طوفان گرفت
و ديدم كه اين قصه پايان گرفت
بهار تو آمد به ديدار من
و آخر مرا از زمستان گرفت
جک و اس ام اس عصرونه اس ام اس عاشقانه غمگین
كوير تنت را به باران زدند
تن آسمان از عطش جان گرفت
تو مي رفتي و چشم من چشمه بود
و من خيس بودم كه باران گرفت
جک و اس ام اس عصرونه اس ام اس عاشقانه غمگین
عجب بارشي بود بر جان من
كه چون رودي از عشق جريان گرفت
هواي تو بود و خيال تو بود
كه دست مرا در خيابان گرفت

جک و اس ام اس عصرونه اس ام اس عاشقانه غمگین

حقيقت همين است اي نازنين
كه چشمت غزل داد و ايمان گرفت
تو و كوچه و آن زمستان سرد
و من برگ بودم كه طوفان گرفت
اس ام اس عاشقانه غم انگیز

**** www.asroneh.com ****

هر شب تو را بی جستجو می یافتم اما
نگذاشت بی خوابی بدست آرم تو را امشب
ها … سایه ای دیدم شبیهت نیست اما حیف
ای کاش می دیدم به چشمانم خطا امشب

 



:: موضوعات مرتبط: sms:17 , ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 190
|
تعداد امتیازدهندگان : 65
|
مجموع امتیاز : 65
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

جک و اس ام اس عصرونه

دوتا خانم داشتند با هم صحبت می کردند. یکی شون که ازدواج کرده بوده به اون یکی میگه:

فکرشو بکن دیروز یکی توی فروشگاه منو دوشیزه خانم صدا کرد

اون یکی میگه: خوب بابا حق داشته دیگه، اون فکر کرده آخه کی ممکنه تو رو گرفته باشه

* * * * WwW.asroneh.com * * * *

دختر خانومی ازدواج میکنه فردای عروسی مادر شوهرش میگه زهرا جون چطوری ؟

زهرا میگه زهرا جون نه زهرا خانوم مادر شوهر ش عصبانی میشه میگه

اگر تو با یک سوراخ شدی خانوم پس حتماً آبکش خانوم خانوماست.

* * * * WwW.asroneh.com * * * *

به دو دلیل زنها فوتبالیست نمیشن:

۱ – عمرا ۱۱ تا زن یجور لباس بپوشن

۲ – عمرا بازی بعدی همون لباسو بپوشن

* * * * WwW.asroneh.com * * * *

زن از شوهرش می پرسه: عزیزم! تو زن خوشگل دوست داری یا زن با شعور؟

شوهرش می گه: هیچ کدوم عزیزم! من تورو دوست دارم

* * * * WwW.asroneh.com * * * *

به یه مهندس ساختمان میگن: نظرت در مورد ساختمان بدن خانوما چیه؟

میگه: نماش حرف نداره،

حالش بیسته!…

حیف که دستشویی پذیراییش کنار همه!

* * * * WwW.asroneh.com * * * *

اگه گفتید شباهت “زن” با “گردباد” چیه؟

جفتشون اول که میان با هیجان وارد زندگیت میشن..

و جفتشون موقع رفتن خونه، ماشین، و همه زندگیتو با خودشون می برن

 



:: موضوعات مرتبط: sms:16 , ,
:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 202
|
تعداد امتیازدهندگان : 68
|
مجموع امتیاز : 68
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

پرسپوليسي, جک جدید

سلام دوستان

هركي اس ام اس  ضد استقلالي يا اس ام اسي واسه

پرسپوليس ها  داره اينجا بنويسه

 

 

 

 

هديه مدير سايت به دوستداران قرمز گردنبندهاي پرسپوليسي

www.asroneh.com * www.asroneh.com

 

 

 

 

 

هرجا سخن از پرسپولیس است

دهان استقلال سرویس است . . . !

*

www.asroneh.com
*

 

پرسپولیس یعنی هواداران عاشق داشتن

پرسپولیس یعنی گل سرخ و شقایق کاشتن

*

www.asroneh.com
*

قسم به هر چي مرده

استقلال يه نامرده

وقتي مياد استاديوم 6تايي برميگرده

*

www.asroneh.com
*

استقلال قهرمان مي شه / خدا مي دونه که حقشه

اگر که جدول برعکس بشه / استقلال قهرمان مي شه

استقلال قهرمان مي شه!

*

www.asroneh.com
*

غروب پاييزه / اس اس غم انگيزه

گل هاي پرسپوليس / اشکاشو مي ريزه

*

www.asroneh.com
*

وعده ي ما تو داربي / وقت گريه ي آبي . . .

*

www.asroneh.com
*

فردا آبي ها خون گريه مي کنند !

نکن اي صبح طلوع ! نکن ای صبح طلوع!

*

www.asroneh.com
*

قرمز تر از آنیم که بی رنگ بمیریم/ آبی نیستیم که با ننگ بمیریم!!

*

www.asroneh.com
*

یه روز یه استقلالي میره کتابفروشی میگه: ببخشید آقا کتاب قهرمانی استقلال دارید؟

یارو میگه: نه، ما کتابهای تخیلی نمی فروشیم!

*

www.asroneh.com
*

همگان باید بدانند رویایی ترین لحظات، زمان غلبه سرخی غروب بر تلالو آبی آسمان است.

باید بدانند خون تا ابد سرخ باقی خواهد ماند ولی به محض ناپدیدی آبی آسمان همه

خوشحال می شوند، چون لحظاتی بعد باران خواهد آمد!

*

www.asroneh.com
*

تو دنیای ِزمین و توپ رنـگی

یه پرسپولیس داریم به چه قشنگی

اسم قشنگش روی تخت جمشید

از اون قدیم ندیـما می درخشید

رنگ آتیش غیرت پیـرهنـش

میاره افتخار واسه میهنش

طرفداراش سر به فلک می کشن

عاشق ِرنـگ ِمث ِآتیشِشَـن

 

دفاع ِمحکمـش مث ِیــه سّده

هـر کسـی از جونش نـذاره، ردّه

*

www.asroneh.com
*

شب كه دیدم آسمان آبی پر ستاره

تازه فهمیدم استقلال چقدر سوراخ سوراخه

*

www.asroneh.com
*

همگان باید بدانند رویایی ترین لحظات، زمان غلبه سرخی غروب بر تلالو آبی آسمان است. باید بدانند خون تا ابد سرخ باقی خواهد ماند ولی به محض ناپدیدی آبی آسمان همه خوشحال می شوند، چون لحظاتی بعد باران خواهد آمد!

*

www.asroneh.com
*

همين ديشب در اخبار، رئيس فدراسيون فوتبال اعلام کرد

که سهميه ايران در جام باشگاه هاي آسيا

به سيزده تيم افزايش پيدا کرده تا استقلال هم
بتونه شرکت کنه!



:: موضوعات مرتبط: sms:15 , ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 185
|
تعداد امتیازدهندگان : 61
|
مجموع امتیاز : 61
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

استقلالي, اس ام اس جديد, جک جدید

سلام دوستان

هركي اس ام اس  ضد پرسپوليسي يا

اس ام اسي واسه استقلالي ها داره اينجا بنويسه

 

 

 

اس ام اس استقلالي – اس ام اس پرسپوليسي – جک و اس ام اس مخصوص هواداران تيم هاي آبي و قرمز فقط در عصرونه دات کام

*****

هديه مدير سايت به دوستدارن آبي گردنبندهاي استقلالي

www.asroneh.com * www.asroneh.com


 

.این روزها همه پرسپولیس رو گل باران میکنند ! شما چطور !!؟

*

www.asroneh.com
*

قرمز های زمونه رو دارن یه جا دار میزنن

به جای عکسشون تو قاب یه عکس خیار میزنن

تیم ما قهرمان میشه هم تو ایران هم آسیا

تو گوش پرسپولیسی ها سیلی آبدار میزنن

کاشانی چی شد؟ قطبی کجاست ؟

هیچی یه جا نشستن و دارن با هم زار میزنن

استقلال قهرمانه و پرسپولیس هم که سوراخه

آبی های محلمون دارن اینو جار میزنن

کاشانی میره خونشون قطبی میره پیش زنش

توی روزنامه واسشون خدا نگهدار میزنن

*

www.asroneh.com
*

تا دنیا دنیا دنیاس آبی مال ماست

ما قهرمانیم جام تو دست ماست !

*

www.asroneh.com
*

دربي منتظر مـــاست بيــا تــا برويـــم

اشک لنگي به راست بيا تا برويم

جمعه روز آبي هاست بيا تا برويم

تيم عبدی جوون سوراخه بيا تا برويم !

*

www.asroneh.com
*

این اس اس منه / دوسش دارم خیلی زیاد

قهرمانی بهش میاد/ دسش دارم خیلی زیاد

*

www.asroneh.com
*

آسمان گفت كه من آبي ام / عشق مي ورزم كه استقلالي ام

*

www.asroneh.com
*

 

پرسپولیس گل میخوره میگه زمین صابونیه زمینو پاک میکنن میگه هوا بارونیه

*

www.asroneh.com
*


تولدت مبارک  استقلال عزیز

چهارم مهر 1324 سالروز تولد استقلال

*

www.asroneh.com
*

یه پرسپولیسی میره پیش یه پیشگو میگه
تیم ما کی قهرمان می شه؟
پیشگو یه کم به دستش و گوی جادوییش نگاه
میکنه، می گه والا من بیشتر از صد سال نمی تونم پیشگویی کنم!

www.asroneh.com

 

تا دنيا دنيا دنياس آبي مال ماست
ما قهرمانيم جام تو دست ماست

*

www.asroneh.com
*

 

قرمز های زمونه رو دارن یه جا دار میزنن
به جای عکسشون تو قاب یه عکس خیار میزنن
تیم ما قهرمان میشه هم تو ایران هم آسیا
تو گوش پرسپولیسی ها سیلی آبدار میزنن
کاشانی چی شد؟ قطبی کجاست ؟
هیچی یه جا نشستن و دارن با هم زار میزنن
استقلال قهرمانه و پرسپولیس هم که سوراخه
آبی های محلمون دارن اینو جار میزنن
کاشانی میره خونشون قطبی میره پیش زنش
توی روزنامه واسشون خدا نگهدار میزنن

*

www.asroneh.com
*

 

 

پرسپولیس گل میخوره میگه زمین صابونیه زمینو پاک میکنن میگه هوا بارونیه

*

www.asroneh.com
*



:: موضوعات مرتبط: sms:14 , ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 193
|
تعداد امتیازدهندگان : 65
|
مجموع امتیاز : 65
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

امشب دوباره ياد تو داغ دلم رو تازه کرد
نبودنت کنار من
غمهامو بي اندازه کرد


هستم ولي نيستم هر لحظه کنارت
نيستم ولي هستم هر لحظه به يادت

تو رفته اي بي من تنها سفر کرده اي
من مانده ام که بي تو  شبم را سحر کنم
تو رفته اي که
عشق از سر بدر کني
من مانده ام که عشق تو را تاج سر کنم

دلي بستم به ان عهدي که بستي
تو اخر هر دو را با هم شکستي

هيچ باراني جاي پاي تو را از کوچه هاي قلبم نخواهد شست

مکن بر من جفا کز هيچ راهي
ندارم جز
وفاداري گناهي

ترک ما کردي برو همصحبت اغيار باش
يار ما چون نيست با هر که خواهي يار باش

دلتنگيهايم را با کدام قايق خيالي روانه دل دريائيت کنم تا بداني که دلتنگم

ايمان داشته باش که کوچکترين محبت ها از ضعيف ترين حافظه ها پاک نمي شود. ويکتور هوگو

نميدانم که بودي يا چه بودي
ولي بي حرف قلبم را ربودي
نميدانم که هستم يا چه هستم
ولي هر
لحظه در فکر تو هستم

طلب کردن تنهايي به معني از در راندن تو نيست!!!
در واقع به برکت
عشق توست که گذران در تنهايي ميسر شده است

ياد ياران هر کجا باشد خوش است
دل بدون ياد ياران ناخوش است

سراغ از من نميگيري گل نازم
نميشناسي صداي کهنه سازم
نميدوني مگه اينجا دلم تنگه
نمي بيني مگه با
غصه دمسازم
سراغ از من نميگيري مگير اما
فراموشم نکن هرگز گل زيبا

دل کس را مشکن بيم ان است که روزي گر بخواهي دلي را بنوازي نتواني!

در مرام ما رفيقان نيست رسم ترم دوست
عهد با هر کس ببنديم جانمان در دست اوست

اگر خداوند اروزي انسان را براورده ميکرد من بي گمان دوباره ديدن تو را ارزو مي کردم و تو نيز هرگز نديدن مرا!!
آنگاه نميدانم براستي خداوند کداميک را مي پذيرفت!!!

دلم در ديدن رويت هميشه ميزد فرياد
به ياد اولين روزي که مهرت در دلم افتاد

ادم عزيزانشو فراموش نميکنه بلکه به نديدنشون عادت ميکنه
تقديم به کسي که عادت به نديدنش مثل فراموش کردنش غيرممکنه!!

گاه گاهي که دلم تنگ و نگاهم ابري است
کاش مي شد که تو را ميديدم

چه کنم دست خودم نيست که يادت نکنم
خواستي گل نشوي تا به تو عادت نکنم

بوي گيسوي تو را نيمه شب اورد نسيم
تازه شد در دل من ياد رفيقان قديم

اگر چشمان من درياست تويي فانوس شبهايش
اگر حرفي زدم از دل ، تويي مفهوم و معنايش
گر از يادم رود
عالم تو از يادم نخواهي رفت
به شرطي که گهگاهي تو هم از من کني يادي

به همان قدر که چشم تو پر از زيباييست
بي تو دنياي من اي دوست پر از تنهائيست

وقتي خاطره هاي ادم زياد ميشه ديوار اتاقش پرعکس ميشه
اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسش رو به ديوار بزني



:: موضوعات مرتبط: sms:12 , ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 97
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

      من خیلی خوشحال بودم... من و نامزدم قرار ازدواجمون رو گذاشته بودیم... والدینم خیلی کمکم کردند... دوستانم خیلی تشویقم کردند و نامزدم هم دختر فوق العاده ای بود... فقط یه چیز من رو یه کم نگران می کرد و اون هم خواهر نامزدم بود.

 

 اون دختر باحال، زیبا و جذابی بود که گاهی اوقات بی پروا با من شوخی های ناجوری می کرد و باعث می شد که من احساس راحتی نداشته باشم... یه روز خواهر نامزدم با من تماس گرفت و از من خواست که برم خونه شون برای انتخاب مدعوین عروسی... سوار ماشینم شدم و وقتی رفتم اونجا اون تنها بود و بلافاصله رک و راست به من گفت: اگه همین الان 500 دلار به من بدی بعدش حاضرم با تو ................!

من شوکه شده بودم و نمی تونستم حرف بزنم... اون گفت: من میرم توی اتاق خواب و اگه تو مایل به این کار هستی بیا پیشم... وقتی که داشت از پله ها بالا می رفت من بهش خیره شده بودم و بعد از رفتنش چند دقیقه ایستادم و بعد به طرف در ساختمون برگشتم و از خونه خارج شدم... یهو با چهره نامزدم و چشمهای اشک آلود پدر نامزدم مواجه شدم! پدر نامزدم من رو در آغوش گرفت و گفت: تو از امتحان ما موفق بیرون اومدی... ما خیلی خوشحالیم که چنین دامادی داریم... ما هیچکس بهتر از تو نمی تونستیم برای دخترمون پیدا کنیم... به خانواده ما خوش اومدی!

      
نتیجه اخلاقی: همیشه کیف پولتون رو توی داشبورد ماشینتون بذارید!:رواشناس خوبیم روم حساب کنید:مرضی

مشکلتون برام  جای نظرات  پیام کنید تاکمکتون کنم ای دیتون رویادشت کنید...یادتون نره



:: موضوعات مرتبط: حكایت جالب تازه داماد و خواهر زن زیبا ! , ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥



:: موضوعات مرتبط: سیاوش خیرابی , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

نمونه یک سوء استفاده ایرونی:

 

مدیر به منشی میگه برای یه هفته باید بریم مسافرت کارهات رو روبراه کن


منشی زنگ میزنه به شوهرش میگه: من باید با رئیسم برم سفر کاری, کارهات رو روبراه کن


شوهره زنگ میزنه به دوست دخترش, میگه: زنم یه هفته میره ماموریت کارهات رو روبراه کن


معشوقه هم که تدریس خصوصی میکرده به شاگرد کوچولوش زنگ میزنه میگه: من تمام هفته مشغولم نمیتونم بیام 
 

پسره زنگ میزه به پدر بزرگش میگه: معلمم یه هفته کامل نمیاد, بیا هر روز بزنیم بیرون و هوایی عوض کنیم

پدر بزرگ که اتفاقا همون مدیر شرکت هست به منشی زنگ میزنه میگه مسافرت رو لغو کن من با نوه ام سرم بنده


منشی زنگ میزنه به شوهرش و میگه: ماموریت کنسل شد من دارم میام خونه


شوهر زنگ میزنه به معشوقه اش میگه: زنم مسافرتش لغو شد نیا که متاسفانه نمیتونم ببینمت


معشوقه زنگ میزنه به شاگردش میگه: کارم عقب افتاد و این هفته بیکارم پس دارم میام که بریم سر درس و مشق


پسر زنگ میزنه به پدر بزرگش و میگه: راحت باش برو مسافرت, معلمم برنامه اش عوض شد و میاد


مدیر هم دوباره گوشی رو ور میداره و زنگ میزنه به منشی و میگه برنامه عوض شد حاضر شو که بریم مسافرت ...



:: موضوعات مرتبط: نمونه یک سوء استفاده ایرونی: , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 20 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ♥...☆☆مرضی☆ ☆...♥

 

اس ام اس
جدایی و دل شکستگی

یارب تو او را همچو من بر غم گرفتارش مکن

در شهر غربت ای خدا هرگز تو ازارش مکن

هر چند او از رفتنش چشمان من گریان نمود

لیک ای خدای مهربان از غصه پر بارش مکن . . .

.

.

.

تو بارون که رفتی شبم زیرو رو شد

یه بغض شکسته رفیق گلو شد . . .

.

.

.

احساس سوختن به تماشا نمی شود

آتش بگیر تا که بدانی چه می کشم . . .

.

.

.

این دلی که شکستی مال من نبود

خیلی وقت پیش تقدیم به تو شد

خوشحالم چون حالا میتونم جای دل سنگ بذارم تو ســ ــینه . . .

.

.

.

کاش همانطور که از شکستن تکه ای شیشه بر میگردی و نگاهش میکنی

وقتی دل مرا شکستی ، یکبار بر میگشتی

فقط نیم نگاهی میکردی . . .

.

.

.

خوشحالم که بردم چون کسی رو از دست دادم که دوستم نداشت

خوشحالم که باختی چون کسی رو از دست دادی که دوستت داشت . . .

.

.

.

تو روزگار رفته ببین چی سهم ما شد

از عاشقی تباهی

از زندگی مصیبت

از دوستی شکستو

از سادگی خیانت . . .

.

.

.

با تو بودن خیلی وقته که گذشته

بی تو بودن مثل مهر سرنوشته

حالا اسم تو را هی زمزمه کردن

واسه من نه تو میشه نه فرقی داره . . .

.

.

.

از دشمنان برند شکایت به دوستان / چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم ؟

.

.

.

از تو متنفرم حتی اگر اندازه تمام ستاره های آسمان هم دوستم داشته باشی

برایت آرزوی مرگ نمیکنم چون باید بمانی و خوشبختی من و بد بختی خود را ببینی . . .

منتظر آن روز هستم

مانند روزی که رفتی و گفتی دیگر باز نمی گردی

.

.

.

زتو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران

رفتم از کوی تو لیکن عقب سر نگران

ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی

تو بمان و دگران وای به حال دگران . . .

.

.

.

تا که بودیم ، نبودیم کسی / کشت ما را غم بی هم نفسی

تا که خفتیم همه بیدار شدند / تا که مردیم همگی یار شدند

قدر آن شیشه بدانید که هست / نه در آن لحظه که افتاد و شکست . . .

.

.

.

گفتی شتاب رفتن من از برای توست / آهسته تر برو که دلم زیر پای توست . . .

.

.

.

یادمان باشد:

اگر خاطرمان تنها ماند طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم

که در این بحر دو رنگی و ریا دگر حتی طلب آب ز دریا نکنیم . . .

.

.

.

تو دل منو شکستی و لی من دل تو رو نمی شکنم

چون یک دل شکسته بهتر از دو دل شکسته است . . .

.

.

.

دیدی آنرا که تو خواندی به جهان یار ترین

سیـ ـنه را ساختی از عشقش سر شارترین

آنکه می گفت منم بهر تو غمخوار ترین

چه دل آزار شد آخر،چه دل آزار ترین . . .

دیدی ای دل ؟

.

.

.

به تو سپرده بودمش

با هزار و یک امید

و حالا برای هزارو یکمین بار

دلم را می برم

تا شکستگی اش را

گچ بگیرند!

.

.

.

از من نخواه ببخشمت

هرگز نمیبخشم تورو

حتی اگه ببخشمت

خدا نمیبخشه تورو . . .

.

.

.

بنویس ای سنگتراش عاقبت شدم فداش ، بنویس تا بدونه عمرمو دادم براش . . .

.

.

.

بودیم و کسی پاس نمیداشت که هستیم

باشد که نباشیم و بدانند که بودیم . . .

.

.

.

ز کویت رفتم و الماس ِ طاقت بر شکستم برو با یار ِ خود بنشین که من بارِ سفر بستم

که بعد ِ رفتنم جانا هزار افسوس خواهی خورد فلانی یار ِ خوبی بود و من ،قدرش ندانستم . . .

.

.

.

وقتی دلمو شکستی حس کردم بیشتر دوستت دارم

چون حالا دلم چندین تیکه داشت که هر کدوم جداگونه دوستت داشت . . .

.

.

.

فکر میکردم که برام یه رفیق و همدمی

تو کویر آرزو باران رحمتی

به گمونم آخر عاشقای عالمی

بذار راحتت کنم ، فکر میکردم آدمی!

.

.

.

چقدر سخته

کسی رو که دوستش داری نتونی بهش بگی که دوستش داری وچقدر

بده که کسی تورو دوست داشته باشه واینو نتونه بهت بگه . . .

.

.

.

چقدر سخته

تو چشای کسی که تمام عشقت رو ازت دزدید وبجاش یه

زخم همیشگی رو قلبت هدیه داد زول بزنی و بجای اینکه

لبریز کنید و نفرت شی حس کنی که هنوز هم دوسش داری . . .

.

.

.

چقدر سخته

دلت بخواد سرتو باز به دیواری تکیه بدی که

یبار زیر آوار غرورش همه وجودت له شده . . .

.

.

.

چقدر سخته

تو خیالت ساعتها باهاش حرف بزنی اما

وقتی دیدیش هیچ چیزی بجز سلام نتونی بگی . . .

.

.

.

چقدر سخته

وقتی که پشتت بهشه دونه های اشک گونه هاتو خیس کنه

اما مجبور بشی بخندی تا نفهمه که هنوز دوسش داری . . .

.

.

.

چقدر سخته

گل آرزوهاتو تو باغ دیگری ببینی و هزار

بار خودتو بشکنی و اونوقت آروم زیر لب بگی

گل من

باغچهء نو مبارک

.

.

.

آرزو دارم شبی عاشق شوی

آرزو دارم بفهمی درد را

تلخی برخوردهای سرد را

میرسد روزی که بی من لحظه ها را سرکنی

میرسد روزی که مرگ عشق را باور کنی

میرسد روزی که شبها در کنار عکس من

نامه های کهنه ام را مو به مو ازبر کنی



:: موضوعات مرتبط: sms:9 , ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 19 مهر 1389 | نظرات ()